Home Forums Wiki Doc Install Extras Screenshots Source Code Projects Blog Users Groups Register
Glx-Dock / Cairo-Dock List of forums Website | Le site web Donation Button
The latest stable release is the *3.4.0* : How to install it here.
Note: We just switched from BZR to Git on Github! (only to host the code and your future pull requests)
Website | Le site web

Subjects Author Language Messages Last message
[Locked] Donation Button
Page : 1 2
Lusule English 24 fabounet [Read]
27 August 2008 à 12:16

Should the Cairo-Dock website have a Donation button? (4)

Yes
 
100% (4)
No
 
0% (0)

Lusule, Saturday 16 August 2008 à 10:54


Subscription date : 19 July 2008
Messages : 15
Hands up anyone who thinks this site should have a donation button.

nochka85, Saturday 16 August 2008 à 11:15


Subscription date : 29 November 2007
Messages : 7408
Of course !!! -> But then, the "crew" will need to organise itself .... sorry but for the rest I need to say it in french (somenone could translate, please ?)

... Donc, je disais : Qui dit "argent de dons" dit "Organisation" de l'équipe (ou du moins du "noyau central" ) en association déclarée ... avec 1 Président + 1 Trésorier (<- Je crois que c'est le minimum) , et tout le suivi et le temps que cela demande ! Bref, ce n'est pas une décision aussi simple à prendre

ChAnGFu, Saturday 16 August 2008 à 11:36


Subscription date : 17 January 2008
Messages : 1526
Nochka Said:
When getting money from donation, we have to organize the crew (or the central kernel) as an legal association. And we'll have to vote for a Leader and a     
treasurer. This kind of organization takes more times to follow and its not a easy decision to take.

Mav, Saturday 16 August 2008 à 12:44


Subscription date : 29 November 2007
Messages : 3146
Bien sur mais on pourrait aussi faire que ca serve pour des projets (genre tee-shirt ou stickers)

nochka85, Saturday 16 August 2008 à 14:23


Subscription date : 29 November 2007
Messages : 7408
oui ... mais même pour des projets simples, les dons doivent être "comptabilisés" (recettes + dépenses), stockés (<- Tu le mets sur ton compte perso cet argent ??) .... Bref, il faut donc forcément un trésorier ! .... Et récolter de l'argent sans créer d'association (type loi 1901), c'est s'exposer (celui qui récolte l'argent en son nom) à de sacrés pépins avec le fisc

ppmt, Saturday 16 August 2008 à 14:43


Subscription date : 29 November 2007
Messages : 3520
si ca cause des problemes en France vous pouvez toujours me l'envoyer a moi le don!

nochka85, Saturday 16 August 2008 à 16:53


Subscription date : 29 November 2007
Messages : 7408

Pouet, Saturday 16 August 2008 à 19:42


Subscription date : 30 November 2007
Messages : 605
Fab tu pourras enfin quitter ton taf en banlieue (bon tu pourras pas voir aussi souvent Wawan mais tu pourras nous inviter dans ton palais à Versailles) !!

necropotame, Sunday 17 August 2008 à 17:47


Subscription date : 29 November 2007
Messages : 1583
"Opération : 5€ par mois pour fab !"
Normalement, on devrait avoir dans les 3000€ par mois si tous le monde s'y tien ^^ (5 x 600 utilisateurs)

nochka85, Sunday 17 August 2008 à 17:51


Subscription date : 29 November 2007
Messages : 7408
"Opération : 5€ par mois pour fab !"
Normalement, on devrait avoir dans les 3000€ par mois si tous le monde s'y tient


Suffit de mettre en place un truc à remplir et à envoyer à sa banque qui mettra en route un virement automatique de 5€ tous les mois à une date donnée !

fabounet, Monday 18 August 2008 à 11:21


Subscription date : 30 November 2007
Messages : 17118
english post guys

I propose a deal :
you buy me an ultra-portable MSI Wind, and in return I'll code in the train too (that's more than 1h30 each day !)

well to be serious, and as I said to Lussule in private before, we don't have money problem since Mav hosts the site for free, that's why I was not really hot for that.
but maybe Mav had a good idea about how to use it.

parAdOxxx_ZeRo, Monday 18 August 2008 à 11:54


Subscription date : 14 January 2008
Messages : 1122
yes !
I want stickers and T-shirts ^^

Mav, Monday 18 August 2008 à 19:10


Subscription date : 29 November 2007
Messages : 3146
Yes, when we met with Para and Necro, we proposed fabulous ideas like stickers, tee-shirt, posters of god's fab, well, lot of stuff

ChAnGFu, Monday 18 August 2008 à 20:45


Subscription date : 17 January 2008
Messages : 1526
Things are gettin' more and more serious

parAdOxxx_ZeRo, Monday 18 August 2008 à 21:15


Subscription date : 14 January 2008
Messages : 1122
serious, serious ... i don't think that's the appropriate word

Le-Duc, Tuesday 19 August 2008 à 09:18


Subscription date : 03 April 2008
Messages : 166
5€ !
It very expensive !
Why not 5 roubles ?

Tofe, Tuesday 19 August 2008 à 09:39


Subscription date : 09 February 2008
Messages : 921
Could we pay with beers instead ?

fabounet, Tuesday 19 August 2008 à 10:28


Subscription date : 30 November 2007
Messages : 17118
<aparté>
dis-moi Vilraleur tu fais un concours avec toi-même au niveau des avatars ?
</aparté>

Berlios proposes a donation button. should we activate it then ?
what about a TV spot on prime time ?

parAdOxxx_ZeRo, Tuesday 19 August 2008 à 10:36


Subscription date : 14 January 2008
Messages : 1122
let's try it

necropotame, Tuesday 19 August 2008 à 13:13


Subscription date : 29 November 2007
Messages : 1583
<aparté>
Je viens de le supprimer ...
</aparté>

Website | Le site web

Subjects Author Language Messages Last message
[Locked] Donation Button
Page : 1 2
Lusule English 24 fabounet [Read]
27 August 2008 à 12:16


Glx-Dock / Cairo-Dock List of forums Website | Le site web Donation Button Top

Online users :

Powered by ElementSpeak © 2007 Adrien Pilleboue, 2009-2013 Matthieu Baerts.
Dock based on CSS Dock Menu (Ndesign) with jQuery. Icons by zgegball
Cairo-Dock is a free software under GNU-GPL3 licence. First stable version created by Fabounet.
Many thanks to TuxFamily for the web Hosting and Mav for the domain name.