| Should the Cairo-Dock website have a Donation button? (4) |
|
| Yes |
100% (4) |
| No |
0% (0) |
|
Lusule, Saturday 16 August 2008 à 10:54
|
|
Subscription date : 19 July 2008
Messages : 15
|
Hands up anyone who thinks this site should have a donation button. |
|
nochka85, Saturday 16 August 2008 à 11:15
|
|
Subscription date : 29 November 2007
Messages : 7408
|
Of course !!! -> But then, the "crew" will need to organise itself .... sorry but for the rest I need to say it in french (somenone could translate, please ?)
... Donc, je disais : Qui dit "argent de dons" dit "Organisation" de l'équipe (ou du moins du "noyau central" ) en association déclarée ... avec 1 Président + 1 Trésorier (<- Je crois que c'est le minimum) , et tout le suivi et le temps que cela demande ! Bref, ce n'est pas une décision aussi simple à prendre |
|
ChAnGFu, Saturday 16 August 2008 à 11:36
|
|
Subscription date : 17 January 2008
Messages : 1526
|
Nochka Said:
When getting money from donation, we have to organize the crew (or the central kernel) as an legal association. And we'll have to vote for a Leader and a
treasurer. This kind of organization takes more times to follow and its not a easy decision to take. |
|
Mav, Saturday 16 August 2008 à 12:44
|
|
Subscription date : 29 November 2007
Messages : 3146
|
Bien sur mais on pourrait aussi faire que ca serve pour des projets (genre tee-shirt ou stickers) |
|
nochka85, Saturday 16 August 2008 à 14:23
|
|
Subscription date : 29 November 2007
Messages : 7408
|
oui ... mais même pour des projets simples, les dons doivent être "comptabilisés" (recettes + dépenses), stockés (<- Tu le mets sur ton compte perso cet argent ??) .... Bref, il faut donc forcément un trésorier ! .... Et récolter de l'argent sans créer d'association (type loi 1901), c'est s'exposer (celui qui récolte l'argent en son nom) à de sacrés pépins avec le fisc |
|
ppmt, Saturday 16 August 2008 à 14:43
|
|
Subscription date : 29 November 2007
Messages : 3520
|
si ca cause des problemes en France vous pouvez toujours me l'envoyer a moi le don! |
|
nochka85, Saturday 16 August 2008 à 16:53
|
|
Subscription date : 29 November 2007
Messages : 7408
|
|
|
Pouet, Saturday 16 August 2008 à 19:42
|
|
Subscription date : 30 November 2007
Messages : 605
|
Fab tu pourras enfin quitter ton taf en banlieue (bon tu pourras pas voir aussi souvent Wawan mais tu pourras nous inviter dans ton palais à Versailles) !! |
Subscription date : 29 November 2007
Messages : 1583
|
"Opération : 5€ par mois pour fab !"
Normalement, on devrait avoir dans les 3000€ par mois si tous le monde s'y tien ^^ (5 x 600 utilisateurs) |
Subscription date : 29 November 2007
Messages : 7408
|
"Opération : 5€ par mois pour fab !"
Normalement, on devrait avoir dans les 3000€ par mois si tous le monde s'y tient
Suffit de mettre en place un truc à remplir et à envoyer à sa banque qui mettra en route un virement automatique de 5€ tous les mois à une date donnée ! |
Subscription date : 30 November 2007
Messages : 17118
|
english post guys
I propose a deal :
you buy me an ultra-portable MSI Wind, and in return I'll code in the train too (that's more than 1h30 each day !)
well to be serious, and as I said to Lussule in private before, we don't have money problem since Mav hosts the site for free, that's why I was not really hot for that.
but maybe Mav had a good idea about how to use it. |
Subscription date : 14 January 2008
Messages : 1122
|
yes !
I want stickers and T-shirts ^^ |
|
Mav, Monday 18 August 2008 à 19:10
|
|
Subscription date : 29 November 2007
Messages : 3146
|
Yes, when we met with Para and Necro, we proposed fabulous ideas like stickers, tee-shirt, posters of god's fab, well, lot of stuff |
|
ChAnGFu, Monday 18 August 2008 à 20:45
|
|
Subscription date : 17 January 2008
Messages : 1526
|
Things are gettin' more and more serious |
Subscription date : 14 January 2008
Messages : 1122
|
serious, serious ... i don't think that's the appropriate word |
|
Le-Duc, Tuesday 19 August 2008 à 09:18
|
|
Subscription date : 03 April 2008
Messages : 166
|
5€ !
It very expensive !
Why not 5 roubles ? |
|
Tofe, Tuesday 19 August 2008 à 09:39
|
|
Subscription date : 09 February 2008
Messages : 921
|
Could we pay with beers instead ? |
|
fabounet, Tuesday 19 August 2008 à 10:28
|
|
Subscription date : 30 November 2007
Messages : 17118
|
<aparté>
dis-moi Vilraleur tu fais un concours avec toi-même au niveau des avatars ?
</aparté>
Berlios proposes a donation button. should we activate it then ?
what about a TV spot on prime time ? |
Subscription date : 14 January 2008
Messages : 1122
|
let's try it  |
Subscription date : 29 November 2007
Messages : 1583
|
<aparté>
Je viens de le supprimer ...
</aparté> |
|